Online Vindbaarheid Vergroot met AdWords en Zoekmachine optimalisatie
HuisartsKliniek biedt cosmetische en chirurgische behandelingen aan op meer dan 20 locaties in Nederland. Wij kregen de opdracht om de online vindbaarheid te vergroten en om een AdWords campagne op te zetten voor meer bereik. Het aantal organische bezoekers is reeds toegenomen met 19,42 procent en er is een hoog conversiepercentage van 5,97 procent behaald.
Hoe hebben we dit aangepakt?
Na een grondige analyse van de huidige situatie hebben we gekozen om sterk te targeten op de doelgroep van Huisartskliniek per behandeling. Om organische groei te realiseren hebben we een ingezet op linkbuilding en content marketing door middel van gastbloggen.
-
Grondige Analyse
Allereerst is er een grondige analyse van de situatie verricht om te zien waar kansen lagen.
-
AdWords Zoeknetwerk
Het werd ons snel duidelijk dat de markt zeer competitief is. Daarom hebben we gekozen voor een gerichte campagne in het Google zoeknetwerk op sterk converterende zoektermen.
-
Gerichte Targeting
Naast dat we een sterke focus op zoekwoorden hadden, is er nog gerichter getarget door ook specifiek per behandeling en op regionaal niveau te adverteren.
-
Content Marketing
We hebben sterke content gecreëerd en die zowel binnen ons eigen medische netwerk als daarbuiten uitgezet.
Organische groei
In de periode dat wij actief zijn kunnen we een mooie toename constateren in organisch verkeer en zien we een toename in nieuwe gebruikers van bijna 20 procent.
Hiermee zijn doelen behaald en meer klanten gegenereerd.